כולם רוצים להיות ילדים

מחקר גלובלי חדש שערך מותג העוגיות Oreo מגלה כי לילדים והורים כאחד נחוץ זמן נוסף "להיות ילדים".

דו"ח עולמי חדש, שנערך בפברואר 2012 על-ידי חברת המחקר Ipsos, לבקשת מותג העוגיות הבינלאומי Oreo, מגלה כי רוח הילדות מסין עד פולין, פורטוגל ו-ונצואלה, שמשמעותה בקרב ילדים ומבוגרים כאחד – ליהנות מרגעים פשוטים ונטולי דאגות – עשויה להיכלל ברשימת המינים המצויים בסכנת הכחדה.

הדו"ח, מגלה כי הרוב המכריע של ההורים שהשתתפו בסקר מאמינים כי הילדים של היום גדלים מהר יותר מאשר הדורות הקודמים. למעשה, 7 מתוך 10 הורים ברחבי העולם ציינו כי ילדיהם זקוקים לזמן רב יותר "פשוט להיות ילדים".

הרעיון כי "רוח הילדות" נמצאת בירידה נכון לא רק בהתייחס לילדים, אלא גם למבוגרים – למעשה, מרבית ההורים בעולם (59%) ציינו שהם לא נהנים מדי יום, ואילו 54% ציינו שלעיתים רחוקות הם חווים את תחושת ההנאה שחשו כשהיו ילדים.

"הדו"ח העולמי לרוח הילדות", שנערך על-ידי Ipsos, מדד למעשה את "רוח הילדות" ברחבי בעולם בניסיון להבין האם וכיצד אנשים, צעירים ומבוגרים, מנצלים את הזמן בכדי לחוות את ההנאות הפשוטות של "להיות ילד".

"כיוון שאנו מדברים באופן שוטף עם צרכנים ברחבי העולם, אנו שומעים באופן עקבי על החשיבות של התנסות בתחושות נטולות דאגות של ילדות, בכל גיל", טוען פיליפ שיבא, מנהל המותג העולמי. "אנו מאמינים כי רגש זה חשוב יותר בימינו מאשר אי פעם בעבר, לכן ערכנו את המחקר – בכדי ללמוד יותר על רוח הילדות ברחבי העולם".

בעוד המחקר מציע כי רוח הילדות מצוייה בסכנה, הרצון של הורים להשתעשע עם ילדיהם, אינו הולך ונחלש. 63% מההורים השיבו כי לבלות עם ילדיהם חשוב להם יותר, מאשר היה חשוב להוריהם, כאשר הם עצמם היו ילדים.

הנאה צרופה ונטולת דאגות הפכה למצרך כה נדיר עבור הורים וילדיהם עד כי היא שווה את משקלה בזהב – פשוטו כמשמעו. יותר ממחצית ההורים שהשתתפו בסקר ציינו כי היו מחליפים חלק ממשכורתם בתמורה לבילוי זמן נוסף עם ילדיהם. בנוסף, 4 מתוך 5 הורים שהשתתפו בסקר, נוהגים לומר כי בילוי עם המשפחה "חשוב יותר מכל דבר אחר". למרות נתונים אלה, 59% מהמבוגרים אינם נהנים מרגעים נטולי דאגות על בסיס יומיומי.

בעולם הסלולרי, מהיר התנועה, טכנולוגיה ומדיה חברתית משפיעות באופן דרמטי על דינמיקת חיי המשפחה. 67% מההורים ברחבי העולם מסכימים כי הטכנולוגיה מסייעת למשפחה לשמור על קשר, אך יחד עם זאת מדובר בעובדה המלווה במחיר. כאשר הם מבלים במחיצת המשפחה, כמעט מחצית מההורים (48%) טוענים כי בני המשפחה מוסחים על-ידי הטכנולוגיה. עובדה זו חזקה במיוחד אצל הורים עובדים, כאשר יותר ממחציתם (55%) ציינו כי הטלפון הסלולרי והמחשב הופכים את החיבור לעבודה לקל יותר, גם במהלך הזמן בו הם מבלים עם המשפחה בבית.

הילדים של היום, שגדלו בנוכחותה של הטכנולוגיה, מושפעים באמצעותה על האופן שבו הם מבלים עם הוריהם ובני משפחתם. רק פחות מרבע מן ההורים (23%) ציינו כי הם מתקשרים יותר עם ילדיהם הודות לטכנולוגיה, מאשר באופן בלתי אמצעי.

יחד עם זאת, למרות הלחצים והסחות הדעת המשפיעים על הזמן שבו מבלות משפחות יחדיו, ומצב הילדות כיום, קיימת תקווה. למעשה, 88% מההורים ציינו כי הם מחוייבים לוודא כי ילדיהם אינם מפספסים את הילדות, ורובם של ההורים (77%) ציינו כי הם עצמם היו רוצים להיות נטולי דאגות, בדומה לתקופה שהיו ילדים.

הסקר נערך בתקופה של 6 שבועות בין החודשים נובמבר ודצמבר 2011. יותר מ-7,000 הורים עם ילדיהם מתחת לגיל 18 השתתפו במחקר, באמצעות סקרים מקומיים שערכו בראיונות באינטרנט או באופן אישי. המחקר נערך במקביל ב-20 מדינות, ביניהן: קנדה, סין, ארה"ב, ספרד, בריטניה, רומניה, מקסיקו, הודו, גרמניה, צרפת, וונצואלה, פולין ועוד.

על הכותבת

חלי בילו

חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

עכשיו בגנים

כאן תמצאו מידע מקיף ומגוון על חינוך טרום יסודי גם לכם ההורים וגם תוכן מקצועי, עדכני ורלוונטי לגננות, מנהלי/ות גנים ולצוות המקצועי. קריאה שימושית ומהנה!

המייל האדום

נתקלתם בבעיה?

דווחו לנו על: אי סדרים ו/או בעיות ו/או חוסר הגינות ואנחנו בפורטל גן ילדים נשמח לסייע לכם בבדיקה ובטיפול בבעיה*

פרסמנו אצלנו!

יש לכם גן ילדים או עסק שמעניין הורים?

אנחנו הבמה שלכם! צרו עימנו קשר ונציע לכם חבילת פרסום שאי אפשר לסרב לה.

עכשיו בפורומים

שם הפורום

2 שורות על המתאות את הפרום
2 שורות על המתאות את הפרום 

חדש בלוחות

יד 2

הצעות עבודה ושירותים

הצעות עבודה ושירותים