יחסי מין בזמן הריון

אחד הנושאים הכי מעוררי מחלוקת ותגובות בקשר להריון קשורים ליחסי מין. ישנן נשים שמדווחות על חשק מיני מוגבר, ומצד שני יש נשים שרק המחשבה על יחסי מין במהלך תשעת החודשים האלה דוחה אותן עמוקות.
 
חשוב לדעת שלמרות חששות של נשים רבות, אין כל מניעה לקיים יחסי מין במהלך ההריון, הסיבה הרפואית-בריאותית היחידה לא לעשות זאת היא אם התקבלה הוראה מפורשת של הרופא בעקבות דימום, צירים מוקדמים, התכווצויות ברחם וכדומה. על כך נרחיב בהמשך.
 
גם נושא התנוחות הוא נושא "חם", לאור ההגבלה בתנועה ובגמישות של האישה והידיעה שיצור חי יושב לה בבטן. התנוחה היחידה שלא מומלצת היא המיסיונרית, בה כל המשקל של הגבר נמצא על הבטן ועלול לפגוע בעובר. מעבר לכך – הכל הולך, ובאופן כללי ניתן להגיד שזוגות שמים לב בעצמם אילו תנוחות מתאימות להריון, לשלב בו הוא נמצא, ואילו לא. המדד הטוב ביותר הוא הנוחות של האישה ובן זוגה.

על שום מה יורד ועולה החשק?

הסיבות בגינן רואים הבדלים קיצוניים כל כך בין אישה הרה אחת לשנייה קשורות כמובן להורמונים. הורמוני ההריון משפיעים בצורה שונה על כל אישה ואישה, ובעצם בצורה שונה גם על אותה אישה עצמה מהריון אחד לשני. כך, אי אפשר לדעת מראש אם לאישה הרה יהיה חשק מיני דומה לזה שהיה לה בהריון הקודם.
 
אבל לא רק ההורמונים משפיעים, אלא גם ההתייחסות להריון והלך הרוח והמחשבה. כך, נשים שרואות בהריון בעיה רפואית שיש לפתור צפויות לחוש ירידה בחשק המיני שלהן, בעוד שנשים ששמחות מההריון ורואות בו משהו בריא – הסיכוי שהחשק המיני שלהן יגבר גדול יותר.

המשך ישיר לכך הוא כל נושא דימוי הגוף. גברים, על פי כלל, למרות הסטיגמה, בהחלט נמשכים לנשים בהריון, אולם אם האישה מרגישה שמנה ולא מושכת, תחושת האי-סקסיות שלה תמנע ממנה לרצות לקיים יחסי מין. כך שככל שאישה מרגישה נוח יותר בגוף ההולך ותופח כך גדלים הסיכויים שתרצה לקיים יחסי מין.

חגיגות בשליש השני

על פי רוב, השליש השני של ההריון מאופיין בחשק מיני מוגבר אחרי שבשליש הראשון ישנה דעיכה, שנובעת בין היתר מסיבות פיזיולוגיות, כגון בחילות, לחץ על השלפוחית, עייפות והקאות. כל אלה גם מובילים לקשיים להגיע לאורגזמה.


גם נשים שהתחילו את ההריון ללא חשק מיני מדווחות על שינוי משמעותי בשליש השני להריון. הגוף מתרגל להריון, נגמרו ההקאות, יש פחות עייפות ופחות דאגות להפלה מוקדמת. ישנו גם מרכיב סודי, והוא רגישות בנרתיק, שהופכת את האישה למגורה תמידית. זו גם הסיבה שהאורגזמה מגיעה במהירות יחסית בשליש השני.
 
הכבדות, הבצקות ותחושת הסרבול מובילות שוב לירידה בשליש השלישי, והתדירות יורדת ובמקרים מסוימים אף מפסיקים בני הזוג לשכב. הראש של האישה כבר מתחיל להיות טרוד בענייני לידה ומין נדמה כעניין לא קשור. אבל אין להסיק מכך שיש סיבה לריחוק בין בני הזוג, נהפוך הוא –  זוגות רבים חווים רנסנס של אינטימיות בשבועות האחרונים של ההריון, כולל בחדר הלידה

מתי בכל זאת להימנע מיחסי מין?

רופאים ממליצים לא לקיים יחסי מין במהלך ההריון כאשר מתגלות, בין היתר, התופעות הבאות:
·         ירידת מים
·         כאבים בבטן ובנרתיק
·         דימום מהנרתיק
·         הריון מרובה עוברים
·         היסטוריה של הפלות

על הכותבת

חלי בילו

חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

קפיצת גדילה תינוקות
תינוקות

קפיצת גדילה תינוקות – טבלת קפיצת התפתחות של התינוקות לפי גילאים

קפיצות גדילה של תינוקות הן תקופות של שינויים פיזיים והתפתחותיים מהירים שעוברים תינוקות במהלך שנות חייהם הראשונות.  קפיצות גדילה מאופיינות בעליה פתאומית במשקל התינוק, גובהו

קרא עוד »

עכשיו בגנים

כאן תמצאו מידע מקיף ומגוון על חינוך טרום יסודי גם לכם ההורים וגם תוכן מקצועי, עדכני ורלוונטי לגננות, מנהלי/ות גנים ולצוות המקצועי. קריאה שימושית ומהנה!

המייל האדום

נתקלתם בבעיה?

דווחו לנו על: אי סדרים ו/או בעיות ו/או חוסר הגינות ואנחנו בפורטל גן ילדים נשמח לסייע לכם בבדיקה ובטיפול בבעיה*

פרסמנו אצלנו!

יש לכם גן ילדים או עסק שמעניין הורים?

אנחנו הבמה שלכם! צרו עימנו קשר ונציע לכם חבילת פרסום שאי אפשר לסרב לה.

עכשיו בפורומים

שם הפורום

2 שורות על המתאות את הפרום
2 שורות על המתאות את הפרום 

חדש בלוחות

יד 2

הצעות עבודה ושירותים

הצעות עבודה ושירותים