המשפחתון הראשון

במוקדם או במאוחר, יגיע היום שבו יצאו ילדכם או ילדתכם הרכים אל העולם הגדול, שהתחנה הראשונה בו היא לרוב המשפחתון – ה'מיני גן' לגיל הרך, שבו יטופלו על ידי גננת ויפגשו לראשונה באופן מסודר ורשמי ילדים אחרים. זהו מעבר לא פשוט אבל חשוב עבור האם – שיכולה להתפנות לחזור לעבודה או לעיסוקים אחרים ובודאי שעבור הילד שהכרות והסתגלות לחברת השווים (בני גילו) היא נדבך חשוב בהתפתחות שלו כישות חברתית.

מתי הולכים?

אין המלצה רשמית וחד משמעית לגבי הגיל שבו מומלץ לשלוח את הילד למשפחתון. זו צריכה להיות החלטה משותפת של ההורים המשלבת צרכים של האם והילד : הצורך של האם לחזור למעגל החיים הרגיל והעבודה – מסיבות של רווחה אישית ומסיבות כלכליות והיכולת של ההורים 'לשחרר' את הילד ולהפקיד אותו בידי גננת שהם סומכים עליה.
 
יש הורים שמוציאים את הילד למשפחתון כבר מגיל שלושה או ארבעה חודשים, אחרים יחכו שנה ויותר ומכיוון שאי אפשר לשאול את התינוק אם הוא רוצה ללכת או אם הוא חושב שהוא בשל ומוכן נפשית – ההחלטה כולה היא של ההורים ותלויה במידת הביטחון שלהם במהלך, ביכולת של האם להפרד מהתינוק בגיל צעיר ובהכרות שלהם עם המזג של התינוק.

איך בוחרים?

השאיפה היא כמובן למשפחתון קרוב לבית (או קרוב למקום העבודה) שיהיה נוח להביא את התינוק בבוקר ולהחזירו בצהריים אך מעבר לזה הדבר החשוב ביותר היא התחושה הטובה של ההורים לגבי צוות המשפחתון והילדים האחרים בו. לא מספיק להסתפק בהמלצות של אחרים – חשוב לעשות סקר שוק ולהכיר כמה משפחתונים לפני שמחליטים.
 
קבעו שיחת הכרות עם הגננת והגיעו מוכנים עם כל השאלות הקשורות לכל הנושאים שעשויים להדאיג אתכם בעתיד. בנוסף, אל תהססו לעשות ביקור פתע (להודיע שאתם באים מהדרך למשל) ולבחון את המשפחתון גם כשהוא לא ערוך לביקור שלכם כדי לראות את ההתנהלות הטבעית של הילדים בו.

רשימות המתנה

בישובים רבים יכול להיות משפחתון אחד מבוקש ומומלץ במיוחד שיש לו רשימת המתנה ארוכה. כדי לזכות להכניס למועדון האקסקלוסיבי הזה את הילד שלכם, מומלץ בחום להערך מראש ולהתחיל את החיפושים מגיל צעיר ממש כדי לשריין לכם מקום כדי שלא תצטרכו להסתפק בפחות מהטוב ביותר. קצת מטורף, אבל גם זה חלק מהמציאות – יש הורים ששומרים לעצמם מקום במשפחתון המבוקש עוד לפני שהתינוק נולד.

עושים ניסיון

קשה לצפות מראש איך יגיד הילד שלכם למעבר הדרמטי למשפחתון. המעבר יכול להיות טבעי או להיות מלווה בבכי מר.. קשה גם לדעת מראש עד כמה תהיו מרוצים מרמת המשפחתון לפני שתחוו אותה בפועל. נכון שהשאיפה היא למצוא מקום טוב ולדבוק בו – אבל מומלץ להגדיר לעצמכם את החודש חודשיים הראשונים במשפחתון כתקופת ניסיון , שבה אתם בודקים את העניין באופן מעמיק ולאחריה אם תרגישו הכרח לעבור למשפחתון אחר או אפילו להחזיר את הילד הביתה לתקופה נוספת, תוכלו לעשות זאת.

פרידות

החלק המשמעותי ביותר רגשית במעבר למשפחתון הוא כמובן הפרידה מההורים ובעיקר מאמא – תהליך שיכול להיות לא קל לשני הצדדים. אפשר להתייעץ ולהתמך על ידי אנשי מקצוע לגבי הזמן הטוב ביותר לעשות את זה עם ילדיכם ובמקביל חשוב לזכור : פרידה זמנית מהאם כדי להערות החברת השווים וחזרה לחיקה בהמשך היום היא נדבך בסיסי וחשוב בהתפתחות של כל אדם צעיר. פרידות מהסוג הזה, שנעשות מתוך רוגע וביטחון הורי במהלך חשובות לצמיחה הרגשית של ילדיכם.מחפשים משפחתון? כנסו לאינדקס גני הילדים הגדול בארץ

על הכותבת

חלי בילו

חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

קפיצת גדילה תינוקות
תינוקות

קפיצת גדילה תינוקות – טבלת קפיצת התפתחות של התינוקות לפי גילאים

קפיצות גדילה של תינוקות הן תקופות של שינויים פיזיים והתפתחותיים מהירים שעוברים תינוקות במהלך שנות חייהם הראשונות.  קפיצות גדילה מאופיינות בעליה פתאומית במשקל התינוק, גובהו

קרא עוד »

עכשיו בגנים

כאן תמצאו מידע מקיף ומגוון על חינוך טרום יסודי גם לכם ההורים וגם תוכן מקצועי, עדכני ורלוונטי לגננות, מנהלי/ות גנים ולצוות המקצועי. קריאה שימושית ומהנה!

המייל האדום

נתקלתם בבעיה?

דווחו לנו על: אי סדרים ו/או בעיות ו/או חוסר הגינות ואנחנו בפורטל גן ילדים נשמח לסייע לכם בבדיקה ובטיפול בבעיה*

פרסמנו אצלנו!

יש לכם גן ילדים או עסק שמעניין הורים?

אנחנו הבמה שלכם! צרו עימנו קשר ונציע לכם חבילת פרסום שאי אפשר לסרב לה.

עכשיו בפורומים

שם הפורום

2 שורות על המתאות את הפרום
2 שורות על המתאות את הפרום 

חדש בלוחות

יד 2

הצעות עבודה ושירותים

הצעות עבודה ושירותים