התגברות על בעיות עיכול בחג הפסח

חג הפסח מגיע ואיתו ארוחות החג השופעות. לרוב אנו נוהגים בארוחות אלו לאכול פי שניים או שלושה מהרגיל. כמות גדולה מדי של מזון במערכת העיכול היא אחת הסיבות למיני סימפטומים לא סימפטיים באזור הבטן - כבדות, לחצים, גזים, עצירות או שלשול.

אחת המכות בחג נובעת מאכילת מצות שאינה עניין קל לקיבה. בגלל אחוז המים הנמוך בהן, נוטות המצות לספוח נוזלים ממערכת העיכול ובכך לגרום לעצירות. בנוסף, מרכיבי המצה שלא הותפחו מונעים תהליך עיכול נכון והתוצאה היא גזים וכאבי בטן.

מערכת העיכול נמצאת במרכז גופנו, והיא בעלת השפעה אדירה על מצבנו. אם לא נעים לנו בבטן, זה משפיע על כל ההתנהלות היומית. כבד לנו, מושך לנו, לוחץ ותקוע. קשה לזוז ולהתנהל. לעומת זאת, אם קל ונעים בבטן, יש תחושה של שחרור וקלילות.

המלצות וטיפים באדיבות רן סמואלוב, רוקח של חברת  Dr.Reckewegתרופות הומיאופתיות:

  • העדיפו מצות מחיטה מלאה או משיבולת שועל, העשירות בסיבים תזונתיים אשר מסייעים לפעילות תקינה של המעי. אפשרות נוספת היא אכילת מצה שרויה (במרק, חלב או יוגורט ביו); צריכת נוזלים לא רק עוזרת בטיפול נגד עצירות, אלא גם מוסיפה נפח לארוחה ויוצרת תחושת שובע.
  • פעילות גופנית. הליכה מרובה בפרט, ופעילות גופנית בכלל, משפרים את פעולת המעיים ומונעת עצירות. פעילות גופנית ממריצה את מערכת העיכול ומעניקה תחושת קלילות אחריה. שעה של הליכה תעשה את העבודה נהדר, ואם אתם כבר בחופש, נצלו אותו לטיול משפחתי במקום לפיקניק רווי מזון.
  • הוסיפו סיבים ע"י אכילת ירקות ופירות, הוספת זרעי פשתן טחונים לסלט, ליוגורט ואפילו כנשנוש עוזרים בשחרור עצירות. במידת הצורך תמיד תוכלו להוסיף סיבים בקלות ע"י שימוש בתוסף תזונה חיצוני.
  • הוסיפו לתבשילים תבלינים שידוע כי הם עוזרים לעיכול ולמניעת גזים, כגון: ג'ינג'ר, כמון, וזרעי שומר.
  • הרבו בשתיית מים. שתייה מרובה ביום, ובמיוחד לפני אכילת מצות, מקלה על תהליך העיכול ומסייעת בריכוך הצואה, בהגדלת נפחה ובהעברה חלקה ותקינה של הפסולת אל מחוץ לגוף (מיץ סלק או חמיצת סלק מסייעים אף הם בעיכול).
  • השתדלו להמעיט באכילת מתוקים. אין כמו לסיים ארוחה טובה בקינוח מתוק. אבל רגע לפני שאנחנו מעמיסים מתוקים לצלחת, כדאי לדעת שמאכלים עתירים בסוכר עלולים לגרום לתסיסה במערכת העיכול וכתוצאה לגזים וכאבי בטן. אם בכל זאת מתחשק לכם משהו מתוק – קחו פרי או מנה נוספת של חרוסת.
  • צמחי מרפא: צמחים, שורשים וזרעים רבים מטפלים ומקלים על מערכת העיכול. ניתן לשתות אותם כחליטת תה, לאכול אותם, או ליטול אותם כנוזל (מיצוי של החומרים הפעילים בצמח באלכוהול). הצמחים מחזקים את מערכת העיכול, תומכים בכבד ובמרה, ומסייעים בהפרשה טובה יותר של מלחי מרה ואנזימי עיכול לצורך עיכול תקין. חלק מהצמחים הינם "קרמינטיביים", כלומר – סופחים גזים ומרגיעים.
    •  קמומיל (בבונג): מרגיע את הקיבה והמעיים ועוזר בניקוי מרעלים, סופח גזים, מטפל מצוין בקלקול קיבה, ומשכך כאבים.
    • מרווה: מנקה את מערכת העיכול.
    • מנטה: מרגיעה מחושי קיבה. עדיף להשתמש בתמצית מנטה מרוכזת, כי התה לרוב לא מכיל מספיק רכיבים כדי להפוך אותו ליעיל.
    •  כוסברה: סופחת גזים, מחטאת, אנטי-בקטריאלית, אנטי-פטרייתית ומרגיעה את השרירים.
    •  צמחים מרגיעים להקלה בהתכווצות ועוויתות מעיים: קמומיל, רוזמרין רפואי, מנטה ומליסה רפואית.
    •  אננס ופפאיה (פירות): פירות המכילים אנזימי עיכול המפרקים חלבונים, ולכן תורמים לתהליך העיכול ומקלים על מקרים של אכילת יתר וקלקול קיבה.
    • מרגיעי ומחזקי מערכת עיכול: פלפל אנגלי, סלרי, שיבא, ציפורן, מליסה, למון גראס, אורגנו, כורכום ועוד.

עולה למטה: לא מצטלמת!

שלום טוקבקטסטים ונעים מאוד. תכתבו מה שאתם רוצים, שאני שרוטה, שההורים שלי כאלו או אחרים שאני צריכה ככה או אחרת. אין בעיה, בשביל זה אני כאן!
בחרתי לשתף, כי קצו דרכיי, בחרתי לשתף, כי זו המחוייבות הגדולה ביותר שאולי לאצטרך לעמוד בה מבלי שיסלחו לי. ותודה על ההקשבה.

קרא עוד »

עכשיו בגנים

כאן תמצאו מידע מקיף ומגוון על חינוך טרום יסודי גם לכם ההורים וגם תוכן מקצועי, עדכני ורלוונטי לגננות, מנהלי/ות גנים ולצוות המקצועי. קריאה שימושית ומהנה!

המייל האדום

נתקלתם בבעיה?

דווחו לנו על: אי סדרים ו/או בעיות ו/או חוסר הגינות ואנחנו בפורטל גן ילדים נשמח לסייע לכם בבדיקה ובטיפול בבעיה*

פרסמנו אצלנו!

יש לכם גן ילדים או עסק שמעניין הורים?

אנחנו הבמה שלכם! צרו עימנו קשר ונציע לכם חבילת פרסום שאי אפשר לסרב לה.

עכשיו בפורומים

שם הפורום

2 שורות על המתאות את הפרום
2 שורות על המתאות את הפרום 

חדש בלוחות

יד 2

הצעות עבודה ושירותים

הצעות עבודה ושירותים